Second-hand – czy faktycznie da się na nim zarobić?
Wiesz już, że moda na odzież używaną stale wzrasta. Z tego względu pojawia się również coraz więcej sklepów typu second-hand. Czy mimo tak dużej konkurencji da się w dalszym ciągu zarobić na tym biznesie?
Stale rosnący potencjał branży odzieży używanej?
Można pomyśleć, że ilość lumpeksów na rynku jest na tyle duża, że każdy, kto planuje otworzyć kolejny second-hand, powinien się nad tym poważnie zastanowić. Co więcej, nie może on przejmować się jedynie sklepami stacjonarnymi. Z dnia na dzień rośnie również liczba lumpeksów online. Odzież używaną można sprzedawać także na różnego typu aplikacjach. Ostatnio coraz chętniej na ten rynek wchodzą również znane firmy. Zrobiło tak między innymi Zalando i Allegro. Dosłownie kilka dni temu do tego grona dołączył nawet Katowicki Auchan.
Bez problemu możemy zauważyć, że zainteresowanie tą branżą wzrasta nie tylko po stronie kupujących, ale także sprzedających. Odzież używana zaczyna być dostępna nawet w miejscach, które do niedawna zajmowały się jedynie sprzedażą nowych, nieużywanych przedmiotów. Czy w takim razie mali gracze dalej mają szansę zaistnieć w tym świecie?
Czy duże firmy wygryzą konkurencję?
Mimo wszystko, na razie nie przewiduje się żadnych problemów z wejściem do branży. Jeżeli Ty również planujesz otworzyć swój second-hand, nie musisz się obawiać. Przed wykonaniem tego kroku powinieneś jednak zadbać o kilka kwestii.
Nowy second-hand – na co warto zwrócić uwagę?
Każdy nowy biznes wymaga dokładnego przeanalizowania tak zwanych barier wejścia na rynek. Jedną ze składowych tego procesu jest właśnie analiza konkurencji. Zastanów się, czy Twój second-hand ma być sklepem stacjonarnym, czy może internetowym. Rozejrzyj się również za hurtowniami, z których będziesz chciał pozyskać swój towar.
Jeżeli zdecydujesz się na model stacjonarny, pomyśl o kwestiach takich jak opłaty za media i wynajem lokalu. Pamiętaj o tym, że dobór odpowiedniej lokalizacji Twojego sklepu jest niezwykle istotny. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, sprawdź również, czy w bliskiej okolicy znajdują się jakieś inne lumpeksy. Co zrobić, jeśli okaże się, że tak jest? Z takiej sytuacji istnieją dwa wyjścia. Pierwsze polega na tym, aby zmienić docelową lokalizację sklepu. Drugie, nieco bardziej ryzykowne polega na nieprzejmowaniu się konkurencją. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na drugą opcję, swoje podejście tłumaczą tym, że duża liczba lumpeksów w okolicy może przyciągnąć większe grono zainteresowanych klientów.
Niezależnie od tego, na którą opcję się zdecydujesz, będziesz musiał zadbać również o reklamę. W końcu chcesz, by jak najwięcej osób dowiedziało się o tym, że na rynku pojawił się nowy second-hand.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Musisz mieć jednak na uwadze to, że klienci stają się coraz bardziej wybredni. W końcu, jeżeli nie spodoba im się w jakimś miejscu, bez problemu mogą udać się do Twojej konkurencji. Postaraj się zatem o to, by zaopatrywać swój second-hand w odzież wysokiej jakości. Zadbaj także o prawidłową obsługę klienta.