Prada – historia słynnego domu mody
Luksus, oryginalny styl i wyjątkowość – dziś to synonimy kultowego już domu mody Prada. Takiej renomy nie zyskał jednak z dnia na dzień. Wszystko zaczęło się 1913 roku w Mediolanie od sklepu ze skórzanymi artykułami. Od tego czasu firma pracowała na swój sukces, łącząc tradycję z przełomowymi koncepcjami. Jak to się stało, że z kameralnego biznesu urosła do modowego imperium, które jest obecne na rynkach 70 krajów? Co było przełomowym momentem dla marki? Kto stoi za ogromnym sukcesem, który sprawia, że miliony kobiet marzą o ubraniach sygnowanych charakterystycznym srebrnym trójkątem? Zapraszamy na niezwykłą opowieść. Prada – historia, jakiej nie znacie.
Dawno, dawno temu
Nie za górami i lasami, a po prostu we Włoszech swoje początki ma dom mody Prada. Sklep z luksusowymi kuframi, torebkami
i walizkami założyło dwóch braci Mario i Martino, nazywając go swoim nazwiskiem. Już po kilku pierwszych latach działalności, firma stała się dostawcą produktów dla włoskiej rodziny królewskiej. Gdy w 1978 roku przedsiębiorstwo przejęła wnuczka jednego
z założycieli Miuccia Prada, kierunek działalności marki znacząco się zmienił.
Zwrot akcji
Miuccia przygotowywała się do kariery aktorskiej, którą porzuciła, by zająć się rodzinnym biznesem. Jak to w każdej ciekawej historii bywa i tu nie mogło zabraknąć wątku miłosnego. Właścicielka wzięła sobie za wspólnika, a jak się szybko okazało także męża, Patrizia Bertellego, który także zajmował się galanterią skórzaną. To on przekonał ją do wprowadzenia zmian, czego owocem była pierwsza linia nylonowych toreb i plecaków. Zastosowanie tego materiału było technologicznym wyzwaniem, które przyczyniło się do pierwszego komercyjnego sukcesu marki.
Prada, historia z happy endem
Kolejnym krokiem była ekspansja marki przypieczętowana następnym triumfem w postaci słynnej nylonowej torebki tote. Projekt szturmem zawojował świat, doczekując się licznych podróbek i zyskując miano produktu ekskluzywnego. Wkrótce dom mody Prada wszedł na rynek obuwniczy, ponownie wykorzystując techniczne oraz przemysłowe tkaniny do uzyskania pożądanych efektów. Ta ekstrawagancja, która łączyła nowoczesność i tradycję zapewniała firmie coraz większy rozgłos, a każda kolejna kolekcja umacniała markę w świecie mody. Z czasem to stało się jej znakiem rozpoznawczym.
Bohaterowie – minimalizm i kolor
Kierunek – prostota i minimalizm. Prada zaczęła wypuszczać kolekcje, które miały być wytchnieniem od krzykliwej mody lat 80. Jednocześnie stawiała na wysoką jakość materiałów i wykonania. Płynne linie i współczesne kroje dawały pole do eksperymentów
w sferze kolorów i tkanin. Każda kolekcja ma swój motyw przewodni, który znajduje odzwierciedlenie w printach, np. w 2000 roku były to szminki i usta, a w 2008 wróżki. Na wybiegach ubrania projektowane przez Miuccię zaskakiwały też frędzlami, piórami, lustrzanymi wstawkami lub zupełnie nowym wykorzystaniem koronki. Czasem zachwycały stonowanymi barwami, innym razem mocno nasyconymi, tak jak w 2003 roku, gdy wybieg zdominowała limonkowa zieleń, pomarańcz i róż. Po 20 latach to połączenie znów wróciło do łask i na sklepowe wystawy.
Markowe ubrania w TekStylowo
Aktualnie Prada jest globalną marką, która oprócz ubrań oferuje także perfumy, akcesoria, ale też angażuje się w sztukę i design. Jej produkty są obiektem westchnień wielu osób i wcale nie muszą być poza zasięgiem cenowym. Markowe ubrania, za ułamek oryginalnych kwot, znajdziesz w sklepach z używaną odzieżą, takich jak TekStylowo. Naszym klientom niejednokrotnie udało się upolować ubrania czy torebki z metką luksusowego domu mody. Historia z życia wzięta – buty Prada kupione na wyprzedaży -55%, co w połączeniu z rabatem z karty stałego klienta dało kwotę w wysokości… 14 zł! Tak więc wystarczy odrobina szczęścia i cierpliwości. Zaglądając do nas regularnie, zwiększasz swoje szanse na znalezienie prawdziwego skarbu i swój własny happy end.