Jak reklamować swój second-hand online?

Jak reklamować swój second-hand online?

Prowadzisz swój second-hand online? Zastanawiasz się, jak możesz się zareklamować, żeby stworzyć grono stałych klientów i jednocześnie nie konkurować ceną? Jest na to kilka sposobów, które dzisiaj Ci przedstawimy.

Second hand – reklama płatna, czy darmowa?

Sposobów na reklamowanie swojego second handu jest co najmniej kilka. Jedne z nich są płatne a inne darmowe. Jednak żeby każdy z nich przynosił efekty, trzeba zaangażowania i poświęcenia czasu. Ponadto musisz również obrać sobie cele reklamowe. Sprawdź, jak reklamuje swój lumpeks konkurencja, gdzie najczęściej się reklamuje, jakiego typu są to reklamy. Musisz również wiedzieć, że reklamę powinnaś dopasować do kilku czynników. Pierwszy z nich to Twój budżet, a drugi grupa docelowa. Dzięki temu łatwiej będzie Ci, jakie działania możesz poczynić i jaki sposób second handu wybrać. Z doświadczenia wiemy, że jeśli tylko budżet Ci pozwala, to powinnaś połączyć płatne reklamy z darmową reklamą.

Jak skutecznie reklamować lumpeks online za darmo?

Zaczniemy od darmowych sposobów na reklamę. Zaznaczamy jednak, że wymagają one zaangażowania, cierpliwości i poświęcenia czasu.

  • Instagram, Facebook, Snapchat – to chyba najprostsza droga do darmowej reklamy lumpeksu.
  • Fora Internetowe
  • Blogi modowe – tutaj musisz wykazać się cierpliwością i wyszukać takie blogi, które pasują do branży odzieży używanej.

Jak reklamować się w social mediach?

Pomijając oczywiście płatne reklamy, to masz sporo możliwości. Grupy tematyczne na Facebooku, w których będziesz aktywnie się udzielać, co jakiś czas możesz polecić odzież. Możesz utworzyć własną grupę, w której będziesz np. poruszać modowe tematy związane z odzieżą używaną. Fanpage to kolejna opcja. Sprawdź konkurencję i zrób wszystko, żeby Twój fanpage się wyróżniał. Po prostu zrób to lepiej niż inne second handy.

Masz dużo znajomych? Wykorzystaj prywatny profil. Tylko pamiętaj, żeby nie były to nachalne reklamy, a od czasu do czasu link i ciekawostka. Nie rób z profilu słupa ogłoszeniowego.

Snapchat i Instagram pozwolą Ci na zebranie dodatkowej publiczności. Mogą to być Twoi potencjalni klienci. Wymyśl co i jak chcesz im przedstawiać. Zdjęcia faktury ciuchów, zdjęcia typu flat lay. Możliwości masz mnóstwo.

Fora Internetowe poświęć trochę czasu na wyszukanie for. Udzielaj się regularnie, w podpisie ustaw adres www swojego lumpeksu. Możesz również nazwę użytkownika stworzyć na podstawie nazwy swojego second handu. Pamiętaj jednak, że nie polega to na odpowiadaniu innym jednym zdaniem i wrzucaniu linku do sklepu. Masz być żywym człowiekiem, który pomaga innym, a nie robotem, który bezsensownie wkleja linki.

Darmowe sposoby są dobre i działają. Jedyną wadą tego typu działań jest czas. Żeby uzyskać efekty, to będziesz musiała trochę poczekać. Możesz również skorzystać z płatnych działań, których efekty zobaczysz zdecydowanie szybciej. Tu dużą rolę odgrywa jednak Twój budżet.

Blogi modowe – Wyszukaj takie, które skupiają w sobie tematykę odzieży używanej, zakupów w lumpeksach, mody vintage itp. Zostawiaj wartościowe komentarze. Możesz posługiwać się nazwą swojego sklepu. Tylko rób to z głową.

Płatne działania, dzięki którym Twój second hand będzie widoczny w sieci

Do płatnych działań możemy zaliczyć bardzo dużo rzeczy; reklamy Google ADS, Facebook ADS, pozycjonowanie, artykuły sponsorowane, współpraca z influencerami. To tylko kilka najpopularniejszych sposobów. Gdybyśmy chcieli wymienić i opisać każdy z nich to prędzej powstałaby książka niż ten artykuł. Skupimy się na reklamach Google, bo z nimi osiągniesz najszybciej rezultaty i na pozycjonowaniu, które jeśli jest zrobione dobrze, to również w niedługim czasie zauważysz pierwsze efekty działań pozycjonerów.

Reklamy Google AdWords dla lumpeksu

Reklama w Google to najszybszy sposób na dotarcie do odbiorców. Wyświetlana jest wśród naturalnych wyników wyszukiwania; 1 reklama na górze strony, jako pierwsza i dwie na samym dole wyników wyszukiwań. Możesz to zobaczyć na poniższych screenach.

Ustawienie reklam polecamy oddać w ręce profesjonalistów, bo źle wykonana kampania może przynieść Ci straty. Jeśli jednak chcesz spróbować swoich sił, to zacznij od niewielkiego budżetu i poczytaj trochę o reklamach Google w Internecie.

Podstawą jest określenie, na jaką frazę kluczową (słowo) ma się wyświetlać reklama second-handu. Przykładowo; lumpeks online. Teraz ustalasz, ile jesteś w stanie zapłacić za to, że potencjalny klient kliknie reklamę np. 80 gr za kliknięcie. Zatem łatwo można policzyć, że za 100 klików reklamy zapłacisz 80 zł. Te 100 klików, to 100 potencjalnych klientów. Dlatego postaraj się, aby reklama była zachęcająca.

Second-hand – pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest złożonym procesem, który również polecamy zlecić odpowiednim osobom, które mają wiedzę w tej dziedzinie. Źle zrobione pozycjonowanie będzie dla Ciebie stratą czasu okraszoną brakiem efektów, a tym samym sprzedaży.

W dużym skrócie jednym z procesów pozycjonowania jest optymalizacja strony i treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Czyli musisz określić słowa kluczowe, na jakie chcesz być widoczna. Najpierw trzeba wykonać audyt SEO, potem wdraża się strategię pozycjonowania. Przykładowa fraza; second hand online, która po wpisaniu w wyszukiwarkę daje wyniki takie, jak widzisz na screenie.

 

Jest to jedno ze słów kluczowych, na które pozycjonują się dane sklepy. Pozycjonowanie nie da Ci takich szybkich efektów, jak reklama Google AdWords, ale z pewnością warto je rozważyć. Sądzimy nawet, że na pewnym etapie prowadzenia lumpeksu internetowego sama stwierdzisz, że pozycjonowanie jest niezbędnym elementem budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

Zachęcamy Cię do zagłębienia się w powyższe tematy, a jeśli nie dysponujesz wysokim budżetem, to polecamy Ci skorzystanie z darmowych możliwości, jakich obecnie jest bardzo dużo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *