Top 3 układy w sklepie z odzieżą używaną, które gwarantują dobry VM

Top 3 układy w sklepie z odzieżą używaną, które gwarantują dobry VM

Dzisiejszym lumpeksom bliżej do butików niż ciucholandów z lat PRL-u. Rynek odzieży używanej rozkwitł i wciąż rozwija się w myśl najnowszych trendów odzieżowych w myśl less waste i zero waste. Konkurencja rośnie, dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią jakość towaru i jego prezentację. Lumpeks z dobrym VM? To możliwe!

Jak w lumpeksie stacjonarnym zadbać o prezentację odzieży?

Zapomnij o tym, co było kiedyś. O tym, że wszystkie ubrania były wrzucone do jednego kosza opatrzonego ceną, a klienci szperali między koszami z niesortem. Dzisiaj, żeby być przed konkurencją oprócz dobrej jakości towaru, potrzebujesz też jego dobrej prezentacji.

Zanim jednak przedstawimy Ci trzy gotowe pomysły na VM w sklepie z odzieżą używaną. Wyjaśnimy Ci, czym jest visual merchandising.

Niektórzy myślą, że to dbanie o wygląd sklepu i prezentację towaru. Jednak VM, to znacznie więcej. Przygotowywanie witryn, które mają zachęcić do zakupu, dbanie o atmosferę w lumpeksie, bardzo dobra obsługa klienta, rozmieszczenie ubrań, przymierzalni i wielu innych elementów. Visual merchandising to profesjonalny marketing sensoryczny. Jego zadaniem jest przyciągnąć uwagę klienta wszystkimi zmysłami. Wzrokiem, węchem, a nawet słuchem. Chodzi o to, aby klient doznał unikalnych doświadczeń.

Sezonowa witryna w lumpeksie?

Zainspirowanie się działaniami popularnych sklepów w zakresie przygotowania witryn sezonowo to dobry pomysł. Skoro działa w sieciówkach, to dlaczego miałoby nie zadziałać w lumpeksie? Przemyślana i chwytliwa witryna to szansa, aby pokazać się z jak najlepszej strony; ciekawy asortyment, wysoka jakość. Wzbudź w kliencie chęć posiadania danej rzeczy. Stwórz ciekawą stylizację na witrynie, dzięki temu pokażesz, że bycie modnym w lumpeksie też jest możliwe. Zaaranżuj również witrynę adekwatnie do wieku twoich klientów i skup się na tym, co najlepsze wśród Twojego asortymentu.

Stwórz przestrzeń, która zachęca do eksploracji

Lumpeks różni się tym od sieciówek, że przyciąga poszukiwaczy skarbów i niesamowitych okazów. Stwórz przestrzeń, która będzie temu sprzyjać. Poruszanie się po sklepie powinno być łatwe i komfortowe. A odzież ułożona w taki sposób, aby klient nie miał obaw, że ją zrzuci na ziemie, czy potrąci stojak.

Efektywny VM w całości

Czyli spraw, aby każdy detal do siebie pasował. Ubrania nie mogą być rozwieszone przypadkowo i pomieszane. O ile w sieciówkach układanie rozmiarami to norma, o tyle w lumpeksie nie jest to normą. Jeśli masz odpowiednie zasoby, to możesz pokusić się o układanie ubrań rozmiarami. Natomiast z pewnością powinny być one ułożone kolorami, w taki sposób, aby razem tworzyły spójną całość. Przykład: żółta kurtka między czarnymi płaszczami. Czy Ciebie też to „razi” w oczy? Oczywiście, tak samo jak klienta. Dlatego układając ubrania, zawsze musisz patrzeć oczami klienta.

Jakie układy ubrań ułatwiają zakupy w lumpeksie?

Po pierwsze skup się na estetycznym wyglądzie drobnych detali takich jak wieszaki, stojaki, a nawet elementy dekoracyjne. Ważne jest to, jak wygląda odzież, ale również to na czym ją prezentujesz.

Weź pod uwagę przestrzeń między stojakami, wysokość wieszaków (klient nie może stawać na palcach, żeby dosięgnąć odzieży). Ważne jest również sortowanie odzieży. Na to masz kilka możliwości. Jeśli masz zróżnicowany asortyment, to podziel go najpierw na damski, męski i dziecięcy. Następnie możesz ułożyć ubrania względem zastosowania. Czyli kurtki i płaszcze, marynarki, bluzki, spodnie, a także rzeczy sportowe.

To są ogólne zasady, które powinnaś zastosować w pierwszej kolejności. Następna rzecz to wybór układów w sklepie, który powinien być dostosowany do możliwości lumpeksu stacjonarnego. Czyli wielkości i rozmieszczenia stref.

Kolorowy zawrót głowy

To bardzo modny i często stosowany układ w lumpeksach. Jednak jest bardzo efektywny i efektowny. Ubrania ułożone kolorami tworzą piękną kompozycję barw. A właściwie ułożone według palety barw zachęcają do zakupów. Ponadto ktoś, kto szuka czerwonej bluzki zdecydowanie łatwiej ją znajdzie w ułożeniu kolorystycznym niż w pomieszanych bluzkach.

Bardzo fajnym pomysłem jest ułożenie góra-dół, czyli u góry bluzki i koszulki, a na dole spodnie i spódniczki w tej samej bądź zbliżonej kolorystyce. Oczywiście, jeśli ilość asortymentu umożliwia Ci taką prezentację odzieży.

lumpeks

Butikowy styl – minimalizm górą

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, to ciekawym i zupełnie odbiegającym stylem aranżacji od ułożenia ubrań w lumpeksie jest układ butikowy. Designerskie półki, ale w minimalistycznym tonie. Ubrania na wieszakach posortowane kolorem, ale nie posegregowane na spodnie i bluzki. Układ możesz rozpocząć od spodni, przechodząc przez spódniczki, sukienki i na bluzkach kończąc. Wszystko powinno być w podobnej kolorystyce i tworzyć spójną całość. Ten typ układu sprawdzi się w lumpeksach z niewielką powierzchnią.

Lumpeks VM

Ubrania zgodnie z przeznaczeniem

Czyli podzielone na strefy kurtki i płaszcze, odzież sportowa, T-shirty. Marynarki. Marynarki możesz połączyć z lekkimi płaszczami, ale zawsze powieś je po płaszczach, a nie przed nimi. Możesz również pokusić się o ułożenie ubrań sezonami np. swetry, bluzki z długim rękawem. Nie mieszaj jednak kurtek ze swetrami, czy płaszczy z bluzkami.

Ubrania sportowe natomiast możesz posegregować kolorystycznie i wywiesić w jednym miejscu np. Długie dresy, legginsy, krótkie legginsy, szorty dresowe, a następnie kurtki sportowe, bluzy, koszulki z długim rękawem, bluzki z krótkim rękawem – oczywiście sportowe.

Mamy nadzieję, że już teraz wiesz jak prezentować odzież używaną w lumpeksie, aby była atrakcyjna dla klientów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *