Czy Polacy chętnie kupują w second-handach? Wyniki raportu
30 września 2021 Czas czytania: 2 minuty
Rynek second handów rośnie w siłę. Znane osoby coraz częściej odwiedzają tzw. lumpeksy i nie wstydzą się o tym mówić. Słynne stylistki chwalą, że można znaleźć tam ubrania jak z najlepszych pokazów mody. I wreszcie – nasze społeczeństwo przekonało się, że wsecond handachdostępne są ubrania świetnej jakości i prawdziwe modowe perełki. A na ich kupnie zyskuje nie tylko nasz portfel, ale i planeta – wszystko to potwierdzają wyniki raportu firmy Wtórpol, który miał swoją premierę 21 września.
Krótko o raporcie
Materiał przedstawia nie tylko tendencje związane z kupowaniem ubrań w second handach i motywy osób, które odwiedzają tego typu miejsca, ale również pokazuje poziom wiedzy polskiego społeczeństwa w kwestii recyklingu odzieży. Oprócz zaprezentowania wyników badania ilościowego, raport został wzbogacony o komentarze ekspertów–
wśród nich są m.in. eko-stylistka i klientka TekStylowo Żaneta Sakowska, second-hand influencer Mateusz Leszczyński oraz Jackob Buczynski – projektant działający w idei upcyklingu.
Kilka ciekawostek z raportu:
Większość badanych (71%) co najmniej raz kupiła odzież z drugiego obiegu, 60% osób z tej grupy jako miejsce zakupu wskazało sklepy stacjonarne typu second-hand.
Najważniejszym argumentem przemawiającym za zakupem odzieży używanej jest niższa cena (52%), możliwość znalezienia dobrych jakościowo ubrań w przystępnej cenie (48%) oraz możliwość znalezienia ciekawszych rzeczy niż w tzw. sieciówkach (36%).
Więcej niż połowa badanych (58%) odpowiada, że ważny jest dla nich skład ubrań, które kupują.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia wygody przy korzystaniu z pełnej funkcjonalności. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.