Czy Polacy chętnie kupują w second-handach? Wyniki raportu

Czy Polacy chętnie kupują w second-handach? Wyniki raportu

Rynek second handów rośnie w siłę. Znane osoby coraz częściej odwiedzają tzw. lumpeksy i nie wstydzą się o tym mówić. Słynne stylistki chwalą, że można znaleźć tam ubrania jak z najlepszych pokazów mody. I wreszcie – nasze społeczeństwo przekonało się, że w second handach dostępne są ubrania świetnej jakości i prawdziwe modowe perełki. A na ich kupnie zyskuje nie tylko nasz portfel, ale i planeta – wszystko to potwierdzają wyniki raportu firmy Wtórpol, który miał swoją premierę 21 września.


Krótko o raporcie

Materiał przedstawia nie tylko tendencje związane z kupowaniem ubrań w second handach i motywy osób, które odwiedzają tego typu miejsca, ale również pokazuje poziom wiedzy polskiego społeczeństwa w kwestii recyklingu odzieży.
Oprócz zaprezentowania wyników badania ilościowego, raport został wzbogacony o komentarze ekspertów–
wśród nich są m.in. eko-stylistka i klientka TekStylowo Żaneta Sakowska, second-hand influencer Mateusz Leszczyński oraz Jackob Buczynski – projektant działający w idei upcyklingu.


Kilka ciekawostek z raportu:

Większość badanych (71%) co najmniej raz kupiła odzież z drugiego obiegu, 60% osób z tej grupy jako miejsce zakupu wskazało sklepy stacjonarne typu second-hand.


Najważniejszym argumentem przemawiającym za zakupem
odzieży używanej jest niższa cena (52%), możliwość znalezienia dobrych jakościowo ubrań w przystępnej cenie (48%) oraz możliwość znalezienia ciekawszych rzeczy niż w tzw. sieciówkach (36%).


Więcej niż połowa badanych (58%) odpowiada, że ważny jest dla nich skład ubrań, które kupują.

Całość raportu do pobrania na stronie: raport.wtorpol.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *