Przygotuj wishlist – zanim kupisz coś z wyprzedaży
Każdy styczeń, oprócz mroźnych i krótkich dni przynosi ze sobą także sezonowe wyprzedaże. W tym okresie sklepy prześcigają się wzajemnie w konkursie na jak najniższe ceny, czy największe promocje. Rabaty, zniżki, oferty: kup dwa, a mikser i płyn do spryskiwaczy (których nie potrzebujesz) dostaniesz gratis, w oczach konsumentów są niezwykle kuszące. Jak rozsądnie zarządzać swoim budżetem, a także powstrzymać w sobie żądzę konsumpcjonizmu, która usiłuje namówić nas na zakup czwartej fioletowej spódniczki w tym sezonie? Przygotowaliśmy dla Was listę złotych rad i wskazówek, na to jak nie dać się ponieść zakupowemu szaleństwu w trakcie zimowych wyprzedaży.
Zakupy w każdej swojej formie są nieodłączną częścią życia wszystkich współczesnych ludzi. Niektórzy uważają je jedynie za nieprzyjemną konieczność, drudzy za ciekawy sposób spędzenia czasu. W obecnym świecie, kiedy billboardy reklamowe otaczają nas z każdej strony, a gwiazdy znane
z telewizyjnych seriali, wyskakują z lodówek, promując najnowszą herbatę
o magicznych właściwościach, musimy być szczególnie ostrożni na czyhające na nas niebezpieczeństwa. Do tych zagrożeń należy także chęć posiadania, która wzmaga w nas poczucie niedosytu za każdym razem, gdy naszym oczom ukaże się czerwona metka z napisem “promocja”.
Czym jest wishlista?
Sporządzenie wishlisty, czyli tak zwanej listy życzeń to pierwszy krok do uniknięcia katastrofy pod hasłem zbędnych zakupów. Częstym błędem, jaki popełniamy, wybierając się do galerii handlowej jest podejmowanie nieprzemyślanych decyzji, które wynikają z nieświadomości naszych własnych potrzeb. Dodatkowym motorem przy kompulsywnych zakupach są duże zniżki, których sama świadomość istnienia, wzmaga w nas potrzebę opuszczenia danego sklepu z nowym, możliwie niepotrzebnym przedmiotem.
Systematycznie prowadzona lista życzeń może być przydatna nie tylko w trakcie sezonowych wyprzedaży, ale także posłużyć jako pomoc dla naszych bliskich
w okresie urodzinowym, czy świątecznym. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu naszymi potrzebami jesteśmy w stanie ograniczyć ilość zbędnych zakupów, a także poczynić oszczędności do domowego budżetu. Przedstawiamy więc trzy kroki, których spełnienie umożliwi przygotowanie idealnej wishlisty.
1. Porządki w garderobie
Uporządkowanie i skontrolowanie stanu naszych szaf, przed rozpoczęciem tworzenia wishlisty jest elementem absolutnie koniecznym. Wykorzystajmy tę okazję na dokładne sprawdzenie, których części garderoby mamy zbyt wiele,
a których może nam ewentualnie brakować. Pamiętajmy, aby do posiadanych przez nas przedmiotów podejść krytycznie i te, które są przez nas już nieużywane oddać do recyklingu.
2. Czy naprawdę tego potrzebuję?
Jednym z głównych problemów podczas zakupów jest zwalczenie pokusy posiadania większej ilości rzeczy. Logiczne myślenie podpowiada nam, że skoro ubrania są tańsze, to analogicznie do tej zasady, możemy pozwolić sobie na więcej. Czy jest to jednak prawdą? Pamiętajmy, że sezonowe obniżki to okazja dla sklepów na pozbycie się zalegającego asortymentu i przygotowanie salonów na nadchodzącą nową kolekcję. Z tego też powodu cała komunikacja oraz marketing marek, skupia się na zachęceniu konsumentów do jak największych
i często zbędnych zakupów. Kiedy więc następnym razem będziemy czekać w kolejce, czy uzupełniać naszą listę o kolejny przedmiot zadajmy sobie pytanie “Czy naprawdę tego potrzebuję?”
3. Jak rozpoznać dobrą okazję?
Wiele sklepów, w szczególności tych sieciowych szczyci się nieczystą praktyką podwyższania cen, zaraz przed okresem wyprzedaży. Jest to sztuczka sprzedażowa, o której wspominaliśmy już przy okazji zakupów w Black Friday. Warto o niej jednak pamiętać przez cały rok i w poszukiwaniu elementów, znajdujących się na naszej liście, wybierać te, które rzeczywiście objęte są korzystną dla nas promocją. Łatwym sposobem na to, aby nie dać się nabrać na sklepowe sztuczki, jest wykonanie researchu, sprawdzenie cen i porównanie ich z ubraniami z regularnej kolekcji. Poszukiwaczom najlepszych okazji przypominamy, że w sklepach TekStylowo wyprzedaż trwa w każdy czwartek – stacjonarnie wszystkie produkty dostępne w cenie 6 złotych/sztuka oraz online z rabatem aż -70%!