Jak odróżnić oryginał od podróbki – Gucci
Towary high end, czyli popularnie znane nam dobra luksusowe należą do jednych z największych marzeń i ambicji każdego miłośnika mody. Sama metka Gucci od ponad 100 lat uznawana jest za wyznacznik klasy, obiekt westchnień milionów kobiet i mężczyzn na całym świecie. Dobra luksusowe nie przychodzą jednak bez równie luksusowej ceny, która dla wielu stanowi skuteczny bloker przed zakupami. Ze względu na rosnące zainteresowanie produktami high end, znacznemu rozwojowi uległ rynek imitacji, kwitnący szczególnie w krajach azjatyckich. Dziś do najczęściej podrabianych należą designerskie ubrania sygnowane logo Gucci, Karla Lagerfelda czy Chanel. Rynek replik rozrasta się w zatrważającym tempie, a fałszywy luksus staje się coraz trudniejszy do zweryfikowania. Jak zatem skutecznie strzec się przed wszechobecnymi falsyfikatami projektów znanych marek? W dzisiejszym wpisie przedstawimy, jak odróżnić oryginał od podróbki na przykładzie włoskiego domu mody – Gucci.
Jak rozpoznawać markowe ubrania?
Do jednych z charakterystycznych cech marek high end należy wysoka jakość wykonania produktów. W przypadku odzieży od projektantów wszystko jest, a przynajmniej powinno być dopięte, na przysłowiowy ostatni guzik. Oceniając pochodzenie odzieży, kupionej z drugiej ręki na Vinted czy upolowanej w lumpeksie warto zwrócić uwagę na regularność szwów, rodzaj splotu czy jakość metalowych wykończeń.. Guziki marynarki Gucci czy Chanel zazwyczaj wykonuje się z wysokiej jakości masy perłowej bądź odlewu mosiądzu, sygnowanego logo marki. Co więcej, oryginalna odzież, na metce ma wyszyte bądź wytłoczone numery CA i RN. W momencie, kiedy nie mamy pewności czy dany produkt jest oryginalny, dzięki nim z łatwością możemy to zweryfikować.
Typowe podróbki charakteryzują się brakiem dbałości o szczegóły. Szwy są w nierównych odstępach, krzywe i z wystającymi nitkami. Natomiast materiał jest znacznie niższej jakości, co przekłada się na krótszą żywotność produktu. Falsyfikaty często już na pierwszy rzut oka odstraszają niedbale umocowanymi metkami czy widocznymi śladami kleju. Dzisiaj możemy spotkać się jednak z tak zwanymi replikami premium, których wykonanie jest mocniej inspirowane tym u pierwotnego producenta.. Właśnie z tego powodu coraz częściej jest nam trudniej odróżnić oryginał od podróbki.
Gucci – jak rozpoznać oryginał
Historia Gucci rozpoczyna się w 1921 roku, wraz z założeniem rodzinnej firmy, specjalizującej się w wysokojakościowych wyrobach skórzanych przez Guccia Gucci. Z biegiem lat produkty tego włoskiego przedsiębiorstwa stały się obiektem marzeń każdego miłośnika mody. Metka Gucci po dziś dzień kojarzy się z klasą, elegancją, jak i ponadczasowością, przez co też tak chętnie jest kopiowana. Podróbki torebek sygnowane logo GG zalewają stragany na całym świecie, jednak marka ta charakteryzuje się nadwyraz porządnym wykonaniem, które nie sposób skopiować.
Oryginalna torebka Gucci to marzenie niejednej fashionistki. By jednak zaoszczędzić kilkaset złotych, często decydujemy się na zakup z drugiej ręki. Wielu fashionistów na szczęście liczyć może właśnie w lumpeksach, gdzie przy sprawnym oku i znajomości poniższych wskazówek mogą odnaleźć autentyczne markowe perełki. Wybierając model z monogramem projektanta, warto mu się dokładnie przyjrzeć. Dwie litery G powinny być naprzeciwko siebie, w tym druga wyszyta w lustrzanym odbiciu i odwrócona o 180°. Co więcej, poszczególne litery nie powinny posiadać między sobą punktu styku.
Kolejnym bardzo ważnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, jest certyfikat oryginalności z numerem seryjnym torebki. Próbka Gucci z pewnością nie będzie go miała. W przypadku zakupów w lumpeksie, numeru seryjnego należy szukać na wewnętrznej metce produktu. Podróbki Gucci możemy rozpoznać także po jakości wykonania skórzanych dodatków. Włoska marka, wywodząca się z ekskluzywnej galanterii do swojej produkcji wykorzystuje tylko naturalne materiały, charakteryzujące się specyficznym zapachem i chropowatością w dotyku. Natomiast sztuczna skóra (wykorzystywana w replikach) będzie gładka i błyszcząca. Wiele o pochodzeniu np. torebki powie nam jej sama podszewka – materiał wykonania, obecność logo oraz monogramu (przy poszczególnych modelach). Logo – najważniejszy element produktów Gucci, które we wszystkich akcesoriach znajdziemy wygrawerowane na zamkach, metalowych elementach czy wewnątrz torebki. Aktualne bądź kultowe już modele dodatków oraz ubrań można porównać z oryginałami na oficjalnej stronie internetowej Gucci. To dobry sposób aby zweryfikować obecność logowania na poszczególnych elementach kolekcji marki.
Markowa odzież używana
Niegdyś niedostępna markowa odzież, dziś nie musi być już tylko marzeniem. Znane z asortymentu premium zagraniczne vintage shopy nareszcie dotarły do Polski i to w znacznie niższych cenach. Z własnego doświadczenia wiemy, że nawet najbardziej niepozorne lumpeksy potrafią skrywać w sobie prawdziwe skarby. Właśnie w ten sposób Karolina z TekStylowo.pl spełniła swoje marzenie o kultowej torebce-bagietce Gucci.
W TekStylowo znajdziemy marki ubrań premium, takie jak Prada Dolce & Gabbana, czy właśnie Gucci, a to wszystko w niezwykle atrakcyjnych cenach. Stali bywalcy lumpeksów wiedzą, że w ich asortymencie dostępne są oryginalne perełki, zwłaszcza te vintage. Markowe torebki, jeansy czy koszulki to codzienność w TekStylowo. A dzięki naszemu poradnikowi z łatwością odróżnisz podróbki torebek od oryginalnych Złotych Graali, które zamieszkają w Twojej garderobie na długie lata!